Jumaat, 15 Februari 2013

HAK MEMBACA HAK KAMI....!!!

Assalammualaikum dan salam semua...
dah lama tak update blog tuk bulan nie....
huuhu...banyak citer....adoiyai...
cam tajuk kat atas nie...
aku tak tau apa masalah manusia-manusia nie....
semua benda dia nak jadikkan isu...
hingga aku pon dah terjebak nak bagi kenyataan...
(mengeluh sejauh planet Pluto...huhhhh....)

oke...macam contoh kat atas nie...
weh...come on la...jgn judge orang sampai macam tu sekali...
korang rasa berapa byk kedai buku dalam kat Malaysia nie...
dan berapa banyak orang yang g beli buku untuk satu-satu hari dalam sebulan...
so jgn 'judge book by its cover'....(wekkk....aku x pandai BI k...so jgn jadikkan nie sbagai bahan untuk buat isu...)

lagi satu...cam legit je aku rasa...try check betul2 gambar tue....
ada yang tak kena tak..?
jap aku bagi hint dia...

tak nampak lagi...
jap...yang nie sure korang akan perasan ye...

ok..nampak dak sekarang...
nampakkan...
apa dia tulis..?
malay novelkan...

oke...ada yang tak faham...
aku jelaskan...
setahu aku...setiap kedai buku akan naikkan senarai buku yang terlaris mengikut genre atau jenis buku tersebut...
oke...yang korang tengok sekarang bukan keseluruhan senarai buku terlaris yang dijual di MPH semata-mata...

try tengok balik...
genre/jenis apa buku tu...
'NOVEL MALAY....'
maksudnya itu adalah senarai buku novel tempatan terlaris di MPH...
bukannya senarai keseluruhan buku yang terlaris kat kedai tue...

kenapa korang tak snap senarai buku genre Ilmiah terlaris sekali.....!!!
adoiyai...
memang mintak penampor abg botak nie...
aku ulang...
nie tuk genre buku novel tempatan...ok !!!
emmm....mungkin mereka-mereka nie rabun kot atau x reti nak baca...(erkkk...ye ke...)
xpe la... emmmm

aduh...lama-lama sakit lak hati aku bila cakap dgn orang yang nak menang je nih..
oke...ko menang...amik la piala tu...(ada lak piala..)
tapi satu je yang aku mintak....
TOLONG HORMAT SIKIT HAK ORANG LAIN...!!
hak apa kau kata...
HAK UNTUK MEMBACA...!!!
setiap orang ada genre buku yang dia minat..
so terpulang la pada dia...
kau pun ada genre buku yang kau minatkan...
dan orang x pertikai pon...
so...hentikan la pertikai hak orang lain....ok..!!

logik la sikit..
 takkan ada orang yang mampu baca buku ilmiah je spanjang masa..(walaupun ada, tapi aku rasa bilangan dia sikit dan kau tak termasuk dalamnya...ahahah)
kekadang otak pon perlu jajan sampingan jugak...kannnn....
so belajar la tuk fikir secara rasional dan logik akal....
bukan mengkhinzir-buta ok...

note: maaf bro/sis yang terasa...(sapa makan cili dia yang kepedasan)....maybe ayat aku kasar...(tapi sekurang2nya aku tak guna ayat makian yang korang guna ternyata kasar lagi kurang ajar tue..)sbb aku rasa aku perlu tuk pertahankan HAK UNTUK MEMBACA BAGI SEMUA ORANG....( sekurang-kurangnya kami nie membaca gak...walaupun sekadar novel..) apa pun peace yooo...!! ( ingat orang suka membangkitkan sesuatu isu secara mengkhinzir-buta, adalah manusia yang sukakan pepecahan dalam masyarakat...jgn jadi orang tu ok...)

ok la...babai... =P


2 ulasan:

  1. yeah...btul..hak membaca hak kami..yer la akk..baru perasan part malay novel tu..ahhaa..lg la menguatkan fakta.!hahaha..:)

    apa ingat org bca novel xda kematangan ke..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan....
      ntah apa-apa tah dorang nie...
      nak cari publisiti murahan kot...

      xpe Cik Lyeen...kita teruskan je hobi kita tue...bukan dorang yang belikan buku-buku tue kat kitakan...:)

      P/S : sebenarnya dorang yg x matang...tau menyalak bukit je...=D

      Padam