Ahad, 24 Jun 2012

Aaaaa..So unbearable.....T^T

Assalammualaikum n adioz suma..
wah...tertarikkan dgn entri...

wah..so Unbearable...aku x tahan lagi..
sedih aku...<aku ulang...xyah nak sedih sgt la kan...>
tp aku nak sedih gak...why me..why...????


ya..kenapa aku..kenapa...<dah sudah..aku translate lak....>.
aku sakit na dekat sebulan...
sistem kewangan aku makin rapuh...<weh aku x boros ok...memang aku da masalah kewangan pon..emm>
keja makin banyak....<weh...aku na naik degree kot...makin mencabar aku rasa....>
yang paling x leh blah...
WHY LAPPY.....WHY....?
benda yang aku paling selepas mak ayah n keluarga.....da sakit..
why me..why...
aku dah anggap ko macam laki aku...< huh..x sangka lappy aku nie berjantina jantan...>
weh..senang2 je ko na tinggalkan aku sbatang kara...
waaaa..sedih....<x yah sedih sgt la kan...cukup bulan aku tukar ko dgn lappy baru yg lagi menawan...second hubby aku...ahahaha...baru ko tau....>

waaa...kadang2 aku rasa Tuhan tu kejam kat aku... < Astarfirullah Al-Azim...jgn ikut tau..dosa salahkan Tuhan cam tu...sbb Tuhan x cipta segala sensara...melainkan kita yang mencarinya sendiri...>
waaaa....kadang2 aku cam rasa na masuk balik rahim mak aku...<weh..agak2 la...mana muat kot...dah besar gabak..dah la gendut...huh...x logik...x logik...>

BUT...

kadang2 aku rasa cam istimewa sgt sbb Tuhan anugerahkan aku dugaan2 camtu....
dan kadang2 aku macam dapat rasa tu cara Tuhan nak tunjuk yang Dia sayangkan aku sbagai hambanya...
dan slalunya jugak...suma dugaan yang Tuhan hadirkan pada aku seolah2 peringatan dan pengajaran yang tak diduga oleh aku...
<rasanya kalo xde suma nie...aku xkan leh tau apa itu dugaan dan cabaran hidup...Alhamdullilah...>

Oleh itu aku amik keputusan tuk berprasangka baik dgn Tuhan aku yakni, Allah S.W.T...
dan berjanji akan menempuh sgala dugaan dan rintangan dgn hati terbuka dan redha...

Ya...InsyaAllah..All is well...
<cam pernah dgn lak ayat tu...>

Ya...skali lagi...ikut aku buat....
'tangan kanan letak kat dada
tarik nafas dlm2...
hembus...
ucapkan Alhamdullilah...
then
ukirkan senyum..
n say...'InsyaAllah..All is well'

ulang sampai hati korang betul2 lega...
try la..<aku reka sendiri cara nie...bila aku sedang ada masalah sama da besar atau kecik....InsyaAllah...semua akan baik2 saja...> =')

ok...babai...Adioz...=)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan