Rabu, 19 Disember 2012

1 + 1....Then So what..???

Assalammualaikum dan slm semua....

huh....sekian lama..
lama betul aku x update....( Dude....sudah la...bosan sudah dengar alasan kau tu...ahahahaha)
ok..straight to da point...
nampak begitu besar gambar diatas....
yup...itulah tajuk aku kali nie....ahahahahaha...
faham x..?
huh...x faham...?
ok..
1 + 1....then so what..?
1 + 1 semestinyalah 2...betul kan...
ke korang ada jawapan lain.....ahahahahahah...
 kalo ada, korang simpan dulu jawapan korang tu....ahahahaha =D

bebalik pada tajuk di atas...
1 + 1
apa persoalan yang aku cuba timbulkan nie....
(Dude....cepatlah....Singa sedang fight dengan gajah nie....)
ok2...
1 + 1
andai korang tahu....
terdapat 3 jenis kemungkinan untuk jawapan diatas....
(Huh...apakah...?)
ok...lets see them.....(ahahahha...broken English...ahahahaha)
SHUT UP...OK!!!
ok....jom cikedot...ahahahah

3 kemungkinan tersebut ialah dari segi :
~ Matematik itu sendiri
~ logik akal
~ ilmu rumah tangga....(ahahahahaha...apakah...)

ok...
aku mula dengan kemungkinan dari segi matematik...
seperti biasa jika diteliti rumus yang telah dicanang oleh pakar-pakar matematik sejagat...
dengan jelas dan nyata menyatakan bahawa.....
1 + 1 = 2..
tanpa keraguan lagi.....yup....
dan dengan pengiraan inilah rumus matematik berkembang hingga ke rumus aljebra....pecahan.....peratus dan yang sewaktu dengannya.....<P/S : tell me if I was wrong..aahahahah>
jadi....jawapan untuk  1 + 1  melalui sudut matematik
ialah  2.... tanpa keraguan lagi....yup...
ahahahahah

ok...
seterusnya....kemungkinan jawapan dari segi logik akal pulak....
kita lari dari rumus matematik tu sendiri..
kita fikir secara logik....
kalo 1 + 1 makanya ia akan menjadi 11....
(Dude...aku x faham....)
ok...sebenarnya aku pun x tau nak terangkan....
aku hanya dengar cikgu aku cakap....
dari seberang cikgu tu....
dan apa yang dikatakan oleh cikgu tu.....
kekal menjadi misteri hingga kini....
jadi kita boleh abaikan sudut logik nie....
hadeh.....

ok..
terakhir sekali....
kemungkinan jawapan dari segi ilmu rumah dan tangga  pula menyatakan bahawa
 1 + 1 akan menghasilkan 3, 4 atau lebih....
(emmm....okkk...?)
ok aku jelaskan....
kita lihat pun dari sudut rumah dan tangga...
yang jelas2 melibatkan seorang lelaki dan seorang perempuan yang SAH STATUSNYA....!!!
dan kita pun bincang dari sudut rumah dan tanggakan...
disebabkan oleh pertambahan  1 lelaki dan 1 perempuan yang SAH STATUS itu
maka akan bertambahlah populasi manusia di muka bumi ini...dengan pertambahan sebanyak 1, 2 atau lebih untuk pasangan lelaki dan perempuan itu tadi yang menjadikan mereka berjumlah 3, 4, 5 atau lebih...
ahahahahahahah.....< never get me wrong ...ok...ahahahaha>

jadi....aku rasa dah berakhir sudah penjelasan aku mengenai kemungkinan jawapan untuk 1 + 1 nie...
huhuhu...aku harap sgt x kena 'BOM' nanti...ahahaha
( sebentar lagi weh...aku hantar bazuka kat kau...ahahahah)
diam ko...!!!

sebenarnya saja je aku  tulis post yang panjang gabak nie....ahahahaha
####saja nak naikkan mood nak tulis blog nie...aahahhahaha...####
jgn marah kalo x faham apa yang aku tulis...sebab jujur aku katakan......
kaplaku juga pusing saat menulis post nie.....ahahahahahah
=D

apa-apa pun, just enjoy!!!

babai...adioz... XD

Tiada ulasan:

Catat Ulasan