Isnin, 31 Disember 2012

KpOPwAve : KdRama IN da HouSe..."May Queen"

Assalammualaikum dan salam semua...
ok...seperti yang aku dah janjikan...
aku nak start bukak segmen baru nie...ahahahah
korean drama in da house...

baru - baru nie aku ada tengok satu drama...memang aku follow dari awal citer dia...
tajuk drama nie...
~~MAY QUEEN~~

serius...best...korang patut tengok...
sikit info pasal drama nie...


Tajuk : 메이퀸  / Me-i-kwin @ May Queen
Genre : Romantik dan drama
Saluran TV : MBC
Tarikh Jangkaan Tayangan :  bermula 18 Ogos 2012  hingga 23 Dec 2012
Masa tayangan : Sabtu dan Ahad

Sinopsis:

-Mengisahkan pahit getir seorang gadis bernama Chun Hae Joo (Han JI Hye) untuk mencapai cita-cita dan cinta. Hae joo mempunyai cita-cita untuk membina legasinya sendiri dalam industri perkapalan di perairan korea dan antarabangsa. Dalam bergelut mencapai cita-citanya itu, dua jejaka, Park Chang Hee (Jae hee) dan Kang San (Kim Jae Won) berusaha merebut cinta Hae joo hingga konflik antara mereka bertiga berlaku. Tanpa disedari Hae Joo, dia bakal berdepan dengan musuh sebenar yang telah membuatkan kehidupannya merana sejak kecil. Puan Geum Hee ternyata mempunyai rahsia terbesar yang boleh mengugat sikap kejam Jang Do Hyun. Bong hee masih mengharapkan cinta Jung woo, tanpa menyedari hakikat sebenar identiti Hae Joo. 

Siapa yang berjaya mencuri hati Hae joo..? Dapatkah Hae joo mencapai cita-citanya tanpa dihalang oleh kumpulan perkapalan Chun ji yang diketuai Jang Do Hyun..? Siapa musuh sebenar Hae Joo..? Rahsia apa yang disimpan oleh Puan Geum hee..? dan siapakan identiti Hae joo yang sebenar...? 


Barisan Pelakon:
Pelakon Utama:










-Han Ji Hye sebagai Chun Hae Joo
   - Kim Yoo Jung sebagai Hae Joo ( kanak-kanak)











-Kim Jae Won sebagai Kang San/ Ryan Kang
   - Park Ji Bin sebagai Kang San (kanak-kanak)












-Jae Hee sebagai Park Chang Hee
  - Park Gun Tae sebagai Chang Hee (kanak-kanak)








-Son Eun Seo sebagai Jang In Hwa
  - Hyun Seung Min sebagai In Hwa (kanak-kanak)




Produser : Jung Min Woo
Pengarah : Baek Ho Min
Penulis skrip : Son Young Mok

untuk mengetahuinya kesudahannya, tontonilah drama ini di laman web..DramaCrazy.net atau epdrama.com ....

info lanjut boleh didapati di laman web rasmi ? May Queen atau Facebook May Queen.

ok..tu je yang mampu aku bagi info...
tapi aku ulang...
drama nie serius best...dan x disangka jalan citer dia...
WOW...FANTASTIC BABY betul...ahahaha
sorry...aku malas nak letak nama semua pelakon yang terlibat dalam drama nie...huh penat...
ahahaha...apa2 pon enjoy tau...
thanx tu May Queen... sbb aku amik gambar kat situ...(aku x tau diaorg bagi ke tak...mianhae kalo x bagi ye...)
dan terima kasih jugak kepada....DramaWiki sbb aku byk ambik info kat situ...
=)
jumpa di post yang terbaru nanti...
"KpopWaVe....everything about korean..."
=D



Tiada ulasan:

Catat Ulasan